Відзнака спільноти «Бізнес без бар’єрів» як вдячність для тих, хто бере на себе зобов’язання та втілює їх

Не про вершину досягнень, бо безбар’єрність – це результат, і ми на шляху до нього. А про фіксацію великих та маленьких змін, які стали частиною стратегії розвитку бізнесів.

Visa

Різноманітність та розвиток інклюзивності – одні з глобальних пріоритетів компанії Visa. В Україні Visa активно інвестує в людський ресурс. Компанія першою підтримала, а потім й надихнула партнерів на відкриття 5 мобільних реабілітаційних просторів для фізичного та психологічного відновлення, які вже працюють у громадах – там, де не було доступу до цих послуг. З цього року у відборі проєктів візійного жіночого акселератора «Відважна 2» з’явилась нова обов’язкова вимога – безбар’єрність.

Нова пошта

Одна з найбільших поштових компаній, яка після лютого 2022 року «пішла» за українцями за кордон. Розширила мережу відділень та поштоматів, щоб бути доступними у майже 35 тис. точках сервісу. Підтримує мобілізованих співробітників та допомагає ветеранам повертатися на робочі місця, закріплюючи за кожним спеціального фахівця. Будує та встановлює всередині або біля відділень бетонні укриття, шлях до яких займає 30 секунд. Безбар’єрний марафон, який організувала Нова Пошта, був продуманий до найменших дрібниць у застосуванні рішень з доступності, зокрема вперше було використано спеціально розроблений із дослідниками та науковцями звуковий сигнал старту без пострілу.

McDonald’s

Деякі учасники спільноти «Бізнес без бар’єрів» є міжнародними компаніями, які у своїй роботі спираються на глобальні стандарти. Водночас досвід McDonald’s в Україні свідчить, що розвиток та успіх неможливі без адаптації під локальний контекст. І навіть більше: рішення, напрацьовані в Україні, ідуть нагору – в центральний офіс. Таким, наприклад, став кризовий посібник, як діяти командам у різних надзвичайних ситуаціях, зокрема, під час повітряних тривог (таких інструкцій ніколи не існувало в компанії у жодній країні світу). А ще – McDonald’s вчиться коректній комунікації із людьми з бойовим досвідом та знає напевне, як підтримувати та зберігати свої команди у часи війни.

Група ДТЕК

Цей учасник спільноти може бути прикладом у працевлаштуванні, бо цінує досвід людей старшого віку, допомагає здобувати його молоді та завдяки програмі наставництва поєднує покоління. У 2014 році, коли було мобілізовано перших співробітників, компанія почала готуватися до їхнього повернення. За понад 10 років розрослася ціла екосистема підтримки, яка враховує потреби родин ветеранів та ветеранок, дає можливість перекваліфікації – навчання новим професіям тощо.

ПриватБанк

Добре, коли безбар’єрні наміри закріплені у стратегії розвитку бізнесу: ПриватБанк зробив це ще торік. Але те, як цей учасник спільноти вкладається в просвіту у темі безбар’єрності, точно йде від серця, а не від офіційних настанов: взяти лише Кардмена у застосунку Приват24, який вивчив «Довідник безбар’єрності» (https://bf.in.ua). Також ПриватБанк запровадив сервіс відеоконсультацій українською жестовою мовою, і нею тепер володіють працівники служби підтримки.

Цей учасник спільноти отримав ще й спеціальну відзнаку від Всеукраїнської програми ментального здоров’я Ти як? – за нестандартні формати психоедукації: техніки самодопомоги на екранах банкоматів та терміналів самообслуговування, у відділеннях, на скінах для діджитал-карток. І Кардмена, який дає відповіді на питання, що таке ментальне здоров’я ❤️‍🩹

Starlight Media

У розвитку безбар’єрності є така поширена помилка: ось в ці двері – людям з інвалідністю, ось в ці – усім решті. Тобто, така собі несвідома сегрегація, навіть при бажанні зробити якнайкраще. Медіагрупа StarLightMedia просто безпрецедентно зробила тему безбар’єрності частиною свого продукту. І це не лише про Холостяк (The Bachelor Ua), але і про нього також. А ще, StarLightMedia – це про розвиток гендерної рівності та культуру, дружню до ветеранів та їхніх родин.

Укрзалізниця – Ukrzaliznytsia

190 тисяч співробітників. Основна логістична мережа, яка під час війни стала дорогою життя для мільйонів. Укрзалізниця. Компанія, яка підійшла до безбар’єрних змін стратегічно: оновленням вокзальної інфраструктури, рухомого складу, впровадженням ветеранської політики. Вокзальний помічник, оголошення жестовою мовою у поїздах і на вокзалах, жіночі купе, дитячі вагони, навчання працівників безбар’єрній комунікації – Укрзалізниця показує, що рівні можливості створюються з маленьких і великих рішень. Усі – важливі.

Фокстрот

Фокстрот розпочав свої безбар’єрні зміни із комунікації, і цього року масштабував сервіс для спілкування з клієнтами жестовою мовою. Згодом пішов у простори: провів аудити магазинів мережі та розпочав впровадження отриманих рекомендацій. І ще – сповідує безбар’єрне працевлаштування, залишаючись відкритим для різних кандидатів, зокрема й з бойовим досвідом та тих, які не можуть присвятити роботі традиційні 40 годин на тиждень.

Ощадбанк

Найстарший державний банк України може дати фору «молоді». У новій стратегії розвитку банку поряд із соціальною інклюзією, добропорядністю та доброчесністю закріплена людяність. Цю цінність Ощад експортує назовні – у взаємодію із клієнтами. А ще – спеціалізований фінансовий продукт для ветеранів, який не просто про видачу коштів, а й менторінг після у вигляді консультацій та навчальних програм.

1+1 media

1+1 Media активно використовує свої медіаресурси для просування цінностей, адептами яких має стати кожен, йдеться й про безбар’єрність зокрема. Ще декілька років тому в ефірі можна було почути «візочник», «люди з обмеженими можливостями», і плюси успішно викорінили це, щоби бути еталоном безбар’єрної комунікації – як всередині компанії, так і назовні. «Довідник безбар’єрності» навіть «подавали» в Сніданок з 1+1, а співробітники компанії безперервно проходять навчання.

ПУМБ

ПУМБ реалізує багатокомпонентний проєкт інтеграції ветеранів і ветеранок «Жити назустріч». Це цілий комплекс ініціатив, особливістю яких є просвітницький компонент, наприклад, щодо фінансової грамотності. В розробку будь-яких послуг долучений користувацький досвід. А ще – ПУМБ вміє бачити потенціал молоді і розвиває наставництво.

«Бізнес без бар’єрів» – спільнота компаній, які об’єдналися навколо ініціативи першої леді Олена Зеленська «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців.

#bezbariernist#безбарєрність#barrierfree

#бізнесбезбарєрів