Міністерство молоді та спорту України спільно з Координаційним штабом з гуманітарних та соціальних питань Офісу Президента України, Міністерством охорони здоров’я України, Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України та Міністерством розвитку громад та територій України запустили платформу гуманітарної допомоги цивільному населенню «СпівДія».
Платформа «СпівДія» забезпечуватиме допомогу цивільному населенню за такими напрямами:1) Співдія волонтери – платформа волонтерів, які долучаються до ініціатив платформи;2) Співдія діти – створення просторів двох типів: стаціонарних та мобільних з метою розвитку неформальної освіти та надання психологічної допомоги дітям від 5 до 12 років;3) організація волонтерської допомоги у доставці медикаментів допотребуючих;4) Співдія підприємці – підтримка спільноти підприємців, малого тасереднього бізнесу з метою сприяння відновленню бізнесу під час війни та упіслявоєнний період;5) Співдія work – підтримка у працевлаштуванні біженців та тимчасовопереміщених осіб та зміні професії;6) Співдія шелтер – підтримка поселень евакуйованих громадян;7) Співдія хаб – організація гуманітарних просторів на базі молодіжнихцентрів та молодіжних просторів, активних волонтерських та громадських2організацій України для підтримки потребуючих українців, які постраждали підчас війни.Наразі молодіжні центри та молодіжні простори в Україні стали пунктамиприйому біженців, збору та видачі гуманітарної допомоги цивільномунаселенню. Саме молодіжні центри є доступними просторами, у яких цивільненаселення отримує захист та допомогу. Тому СпівДія прагне розвивати системудопомоги населенню через молодіжні центри та молодіжні простори, які єблизькими та зрозумілими для населення.Концепт хабів у системі СпівДія:1) комунікація та консультування: взаємодопомога людина-людині/місцедля взаємодії місцевого населення з волонтерами;2) розподільча функція: заходи для підтримки населення регіонів,розподілення необхідних товарів та послуг серед потребуючих;3) консультування щодо існуючих шелтерів для біженців, наявності місць,розподілення та супровід біженців;4) надання інших послуг для підтримки цивільного населення (в тому числіфокус на біженців та їх пріоритетні потреби): юридичні консультації,психологічна підтримка, консультації щодо працевлаштування та змінипрофесій, простір дружній до дітей (неформальна освіта, babysitting та наданняпсихологічної допомоги).Із 20 квітня 2022 року в рамках роботи платформи «СпівДія» та Співдіяхабів було запущено напрям психологічної та юридичної допомоги цивільномунаселенню.Скористатися послугами психологічної та юридичної підтримки особа можезареєструвавшись за посиланням: https://airtable.com/shrfgyZ1ko5UYxR9r . Післяреєстрації запит такої особи верифікують оператори та передають наопрацювання Співдія хабу або відповідному профільному онлайн-консультанту.Скористатися послугами психологічної підтримки можна двомаспособами:1) записатися на консультацію офлайн: у 20-ти Співдія хабах (списокдодається) із 20 квітня працюють психологи, які надають цивільному населеннюяк індивідуальні консультації, так і проводять групові заняття (із урахуваннямбезпекової ситуації в регіоні);2) записатися на консультацію онлайн: якщо особа не має змогискористатися консультацією на базі хабу в мережі Співдія, то така консультаціяпсихолога може надаватися онлайн засобами телефонного зв’язку.До основних завдань психологічної підтримки населення належать:формування і підтримка на належному рівні психологічного стануцивільного населення щодо адаптації у суспільному житті під час війни;підготовка та надання консультацій цивільному населенню щодо реагуванняна кризові ситуації під час війни;психологічна підготовка та підтримка цивільного населення до життя вУкраїні в умовах війни;3здійснення заходів щодо оптимізації соціально-психологічного кліматуцивільного населення у відповідних населених пунктах;здійснення психологічної підтримки внутрішньо переміщених осіб;психологічна реабілітація цивільного населення, яке постраждало під часвійни.Послуги з юридичної підтримки кейс-менеджерами надаються в режиміонлайн з використанням засобів телефонного зв’язку.До основних завдань юридичної підтримки населення належать:надання юридичної підтримки цивільному населенню під час війни;здійснення консультування цивільного населення (особливо уразливих йогогруп або тих, які перебувають у складних життєвих обставинах), якепостраждало під час війни в Україні, щодо норм та вимог законодавства, щопередбачає право таких громадян на пільги, субсидії, соціальні виплати абокомпенсації, іншу допомогу цивільному населенню, що передбаченазаконодавством;інформування цивільного населення про права та обов’язки під час війни вУкраїні, консультування щодо прав і можливостей жінок і чоловіків.